ES Komisija augusta 1. nedēļā publicēja jaunos vides, sociālās un pārvaldības (ESG) pārskatu noteikumus, apstiprinot iepriekš noteiktās mīkstinātās prasības.
Jūnijā Komisija publicēja noteikumu projektu, kas attieksies uz aptuveni 50 000 Eiropas Savienības uzņēmumu un kuru mērķis ir uzlabot to sniegto informāciju par 12 standarta prasībām, ietverot arī ar darbaspēku saistītus jautājumus, piemēram, darba koplīgumu slēgšanu un atbilstošu atalgojumu.
Savukārt, martā Komisijas priekšsēdētāja Ursula fon der Leiena solīja par 25% samazināt uzņēmumiem noteiktās prasības par pārskatos iekļaujamo informāciju, lai palielinātu konkurētspēju, ņemot vērā, piemēram, ASV un Ķīnas konkurenci tīro tehnoloģiju jomā.
Nīderlandes Pensiju fondu federācija un citas ietekmīgas biznesa un sabiedrības grupas, tostarp Eiropas Fondu un aktīvu pārvaldīšanas asociācija (Efama), Apvienoto Nāciju Organizācijas Vides programmas finanšu iniciatīva (UNEP FI), kā arī 93 aktīvu pārvaldītāji bija aicinājuši Komisiju “uzturēt standartu integritāti”, tomēr Komisijas galīgajā priekšlikumā tas nav ņemts vērā.
Daudzas pārskatos iekļaujamās prasības, kas iepriekšējā projektā bija obligātas, nu padarītas par brīvprātīgām. Piemēram, ziņošana par klimatu, bioloģisko daudzveidību un pārejas plānu. Tas nozīmē, ka uzņēmumi paši var izlemt, vai prasība tiem ir “būtiska”, proti, vai to darbība ietekmē dabu. Pilsoniskās sabiedrības organizācijas un ieguldītāji brīdināja, ka tas samazinās pārskatu sniegšanas konsekvenci.
Uzņēmumu pārskati joprojām būs jārevidē privātiem grāmatvedības uzņēmumiem, piemēram, KPMG vai Deloitte, taču jauno noteikumu kritiķi bažījas, ka ar to nepietiks, lai nodrošinātu uzticamus pārskatu standartus.
“Klimata pārmaiņu un sociālie standarti galīgajā tekstā nav obligāti, kas, diemžēl, liek vairāk paļauties uz pārbaužu kvalitāti,” paziņojumā norādīja Vincents Vandeloise, finanšu NVO Finance Watch vecākais politikas speciālists.
Noteikumus vēl izskatīs ES Parlaments un dalībvalstis, kuras var tos pilnībā noraidīt, bet nevar tos grozīt.
https://euobserver.com/green-economy/157322