Atjaunojams avots, augsta veiktspēja: kāpēc zīmoliem vajadzētu pāriet uz bioloģisko plastmasu

25.08.2022 |  Stora Enso

No mūsdienu iepakojuma materiāliem vēlamies ļoti daudz. No zīmoliem gaidām, lai tie, izvēloties iepakojumu, ņemtu vērā daudzus faktorus – drošību, pārstrādājamību, funkcionalitāti un produkta pievilcību. Turklāt pareiza iepakojuma izvēle var būt svarīgs zīmola mārketinga stratēģijas aspekts. Kas jāsecina zīmoliem un iepakojuma nozarei, ja tie nolemj pāriet uz bioizstrādātu plastmasu, piemēram, PEF?

Ilgtspēja ir viens no visbiežāk minētajiem faktoriem, kas pamato pāreju uz bioplastmasu. Labā ziņa – tas nav vienīgais faktors. Šai rakstā no dažādiem aspektiem aplūkojam četras galvenās priekšrocības, ko sniedz pāreja uz PEF.

1. Alternatīva, kas nesatur fosilos resursus

Kā droši vien jau zinām, plastmasas izmantošana ir saistīta ar daudzām problēmām, piemēram, fosilā oglekļa dioksīda izdalīšanos atmosfērā, beidzoties tās ekspluatācijas laikam. Turklāt viena no pasaulē lielākajām plaši izmantotajām (burtiski – masveidā) plastmasām – tradicionālais polietilēntereftalāts (PET) – satur fosilo tereftalskābi (PTA). Pāreja uz alternatīvu polietilēna furandikarboksilātu (PEF), kurā PTA vietā izmanto furandikarboksilskābi (FDCA), varētu ievērojami samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas visā pasaulē.

2. Izcilas īpašības un priekšrocības

Bioplastmasa vienlaikus ir gan pareizā izvēle, lai atteiktos no fosilajiem resursiem, gan tai piemīt noteiktas kvalitatīvas īpašības iepakojuma vajadzībām. Piemēram, PEF ir augsta karstumizturība – kas padara to pievilcīgu karstās pildīšanas vajadzībām, kā arī atkārtotai izmantošanai, izmantojot rūpniecisko mazgāšanu un atkārtotu uzpildīšanu.

PEF ir lieliskas gāzu barjeras īpašības skābeklim, oglekļa dioksīdam un ūdens tvaikiem, kas ļauj izmantot vienmateriālu iepakojumu un pagarināt produktu derīguma termiņu. Izmantojot vienu materiālu kombināciju, var ietaupīt izmaksas un nodrošināt vai vienkāršot pārstrādi. 

“Ja skatāmies uz kopējā iepakojuma izmaksām un īpašībām, kas nepieciešamas noteiktam glabāšanas termiņam, formai vai pārstrādājamībai, viena materiāla izmantošana visiem šiem mērķiem dod lielu ieguvumu”, saka Dirks den Oudens (Dirk den Ouden), Stora Enso Biomateriālu nodaļas Jaunuzņēmumu viceprezidents.

Lai maksimāli izmantotu šo materiālu, Stora Enso ir izstrādājusi revolucionāru tehnoloģiju FuraCore®, kas ļauj ražot FDCA rentablā veidā un mērogā, liekot pamatus jēgpilnai plastmasai.

3. Bioplastmasa atbilst aprites ekonomikai

PEF tiek ražots no bioplasta kultūrām, kas ataug, tā liekot pamatus ilgtspējīgam un aprites principiem atbilstošam iepakojumam. Tā ir arī pilnībā pārstrādājama – tāpat kā tradicionālais PET iepakojums.

4. Jaunrades vērtība un zīmola pievilcība  ilgtspējīgi risinājumi palīdz zīmoliem atšķirties

Diferenciācija ir svarīgs iepakojuma sistēmas elements. Saistot unikālas īpašības ar saviem produktiem, zīmolu īpašnieki rada atpazīstamību un autoritāti savās nišās, kas, palielinoties atpazīstamībai un uzticamībai, uzlabo pārdošanas apjomus.

“Ja mēs varam izmantot materiālu pamatīpašības, lai piedāvātu ko labāku, nekā šobrīd spēj piedāvāt nozare, manuprāt, zīmolu īpašniekiem ir lielas iespējas iesaistīties,” skaidro D. den Oudens.

Tā kā klienti arvien vairāk apzinās, kādu ietekmi uz vidi atstāj viņu iegādātie produkti, viens no veidiem, kā izcelties, ir meklēt jaunas ilgtspējīgas iepakojuma zīmolvedības iespējas.

“Cilvēkiem patīk ne tikai produkti, kas ir skaisti un pārliecinoši iepakoti, bet arī izvēle, kas ir patīkama,” norāda D. den Oudens

Atjaunojams avots, augsta veiktspēja: kāpēc zīmoliem vajadzētu pāriet uz bioloģisko plastmasu Dalīties Facebook

Komentāri

*
*
*